Nowoczesne rozwiązania

Strona internetowa stworzona we współpracy z agencją marketingową – czy warto?

Praca biurowa

Mocno retorycznym pytaniem jest już dzisiaj to odnoszące się do tego, czy firma powinna posiadać stronę internetową. Jest to absolutnie konieczne jeśli przedsiębiorstwo, niezależnie od branży, chce skutecznie konkurować na swoim kawałku rynku. Bez strony www firma eliminuje się z całego szeregu możliwości, jakie niesie ze sobą marketing internetowy. Bez strony internetowej nie ma SEO, nie ma content marketingu, nie ma promocji w płatnych kanałach Google Ads, etc. Pytaniem o wiele bardziej zasadnym pozostaje czy warto realizować projekt strony z agencją interaktywną.

Tworzenie strony internetowej w partnerstwie z agencją interaktywną

Istotną kwestią, zanim podejmiemy się współpracy z tą czy inną agencją, jest zrobienie sensownego i gruntownego researchu. Weryfikacja opinii klientów, a także funkcjonujących już realizacji da nam pogląd na to jak działa dana agencja. Ostatecznie strona internetowa ma reprezentować firmę w sieci, musi więc być ona wykonana perfekcyjnie, wizualnie na odpowiednim poziomie, ma być funkcjonalna, użyteczna i intuicyjna, przygotowana pod kampanię SEO, etc.

Wracając do tego, co można zyskać współpracując z agencją marketingową, to bez wątpienia przy dobrym wyborze zyskamy partnera, który będzie opiekował się stroną www (np. podejmie się aktualizacji danych, lub będzie sprawnie eliminował błędy). W gestii agencji może być także zapewnienie bezpieczeństwa, czyli implementacja certyfikatu SSL czy odpowiednie zabezpieczenia przed hakerami. Agencja może zadbać także o wsparcie SEO.

Biorąc pod uwagę fakt, że agencja otoczy opieką stronę internetową kompleksowo, jako właściciel firmy będziesz mieć więcej czasu na to, by zająć się rozwojem przedsiębiorstwa, zająć się biznesem od wewnątrz.

Czym kierować się wybierając agencję interaktywną lub marketingową?

Funkcjonujących agencji na rynku jest bardzo wiele. Rzeczywiście na początku może się wydawać niezwykle trudne to, czym kierować się podczas szukania tej właściwej. Wyżej wspomniane było o tym, by weryfikować opinie agencji w sieci. Te można sprawdzić np. w wizytówce Google Moja Firma, lub bezpośrednio na stronie www. Warto też rozeznać się, jakie realizacje agencja ma już za sobą, sprawdzić jak się prezentują wykonane przez nią strony. Można też pokusić się o rekomendację tej czy innej firmy, która z agencją już miała okazję współpracować. Wystarczy napisać lub zadzwonić i spróbować uzyskać stosowną opinię. Dobrze jest też spojrzeć na to, jak szeroką ofertę ma firma, którą sprawdzamy. Liczmy się z tym, że jeśli jest to dosłownie wszystko to, co oferuje marketing internetowy, może to oznaczać, że agencja działa szybko, ale niekoniecznie optymalnie.

Jaki może być koszt realizacji strony przez agencję się, jakie interaktywną?

Nie ma jednej, konkretnej odpowiedzi. Agencje są różne, tak samo jak potrzeby firmy wobec strony internetowej. Proste wizytówki firm, tzw. one page sites, mogą generować koszt na poziomie kilkuset złotych. Te bardziej rozbudowane, o złożonej strukturze, wymagające zaawansowanej funkcjonalności mogą kosztować już parę tysięcy, a nawet kilka- lub kilkadziesiąt. Zwróćmy się do agencji po wycenę, w zdecydowanej przewadze jest ona darmowa, także niczym nie będziemy ryzykować, a rozeznamy się, na jaki koszt trzeba będzie się przygotować.