Ciekawostki

Osiedlowy sklepik

Osiedlowy sklepik

Osiedlowy sklepik lepszy od marketu?

Kiedyś zakupy robiono wyłącznie w niewielkich osiedlowych sklepikach oraz na targowisku miejskim. Obecnie targowiska żyją pełnią życia codziennie, także w niedzielę. Wyjątkiem są dni świąteczne. Większość sklepików również czynna jest każdego dnia, w tym także w święta, jeżeli klientów obsługuje sam właściciel sklepu. Markety w święta nie pracują, a obecnie trwają dyskusje nad tym, czy powinny być czynne w niedzielę. Jeśli zostaną zamknięte (ku niezadowoleniu ich właścicieli) być może stracą część przychodów na rzecz działających w niedzielę osiedlowych sklepików. A jakie jeszcze zalety posiada niewielki osiedlowy sklepik?

Osiedlowy sklepik a duży market – lokalizacja

Obecnie marketów jest tak dużo, że z pewnością w niedalekiej okolicy jakiś się znajduje. Znacznie gorzej mają mieszkańcy wsi, bo czasem do najbliższego marketu muszą pokonać kilkunasto- lub kilkudziesięciokilometrowy odcinek drogi. W takiej sytuacji znacznie szybciej będzie, jeśli lista zakupów zostanie zrealizowana w osiedlowym sklepiku. Czas dojazdu do marketu działa na jego niekorzyść. To często ogromna wyprawa, dlatego zwykle zakupów w markecie dokonujemy raz na jakiś czas, np. w każdą sobotę, a w ciągu tygodnia drobniejsze zakupy robimy w mniejszych sklepach. W ten sposób unikamy również codziennego stania w kolejkach do kasy.

Osiedlowy sklepik a duży market – jakość obsługi

Praca sprzedawców lokalnego sklepu prawdopodobnie nie jest tak monitorowana, jak działania kasjerów zatrudnionych w marketach. Prawdopodobnie też sprzedawca osiedlowego sklepiku nie jest tak zmęczony monotonią pracy. Ma szansę usiąść, odpocząć, wypić w spokoju kawę, wykonać telefon, porozmawiać z klientami. Natomiast w marketach wszystko toczy się stałym rytmem i nie ma czasu na teoretycznie niewłaściwe zachowania. Jakość obsługi w sklepikach nie jest w żaden sposób lepsza czy gorsza, jest natomiast całkowicie inna. Musimy podać klientowi towar o jaki prosi, tymczasem w markecie sam bierze go z półki. W marketach klient może wybierać wśród większej liczby artykułów, co zdecydowanie jest plusem. Jednak z drugiej strony lokalni sprzedawcy doskonale wiedzą, co najczęściej kupują ich klienci i dysponują asortymentem całkowicie odpowiadającym potrzebom kupujących.

Skomentuj tutaj